Muffins

Då jag varit sämst på att bjuda på fikabröd på jobbet så tänkte jag imorgon överraska damerna med muffins. Hoppas att mina specialare med blåbär/lime och choklad/hallon gör susen :D


Färdiga blåbär/lime- och choklad/hallonmuffins

Grundsmet (6 stora eller 12 små)
3 dl vetemjöl
100 g smör
2 dl socker
2 ägg
2 tsk bakpulver

Sätt ungnen på 200 grader. Smält smöret och låt svalna. Vispa ägg och socker poröst, rör sedan ner smöret. Blanda i mjöl, bakpulver och vaniljen och rör till en slät smet. Här efter har du i dina smaker. Häll smeten i formar och grädda i ugnen. 12 minuter för små och det dubbla för stora.

Blåbär/lime
saften från 1 lime
skal från 2 lime
1,5 dl blåbär (färska eller frusna)

Choklad/hallon
175 g mörk blockchoklad
2 msk kakao
30-35 hallon (färska eller frusna)



Blåbär/limemuffin

Kommentarer
Postat av: Maria L

mums vad det lät gott... Ska nog testa lime och blåbär när jag fyller år.

2008-07-31 @ 19:50:10
URL: http://sleepboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0