Soldaten Svejk

Ett ställe som jag har varit många gånger på (mest för den goda tjeckiska ölen på fat måste erkännas) är krogen Soldaten Svejk. Jag har alltid gillat det rustika och enkla med stället och nu har sambon och jag varit där och ätit. Från menyn valde jag denna gång "Gulasch Saper Vodicka" och sambon "Schnitzel Feldkurat Katz" och jag lovar, maten är lika rustik som stället i sig. Rejäl husman med tilltagna potioner. Gulaschen på nötkött (som var så mört och bra tillagat att det nästan föll isär) smakade fin-fint och sambons schnitzel var mer eller mindre överfylld med god ost och skinka. Snabb och uppmärksam service hjälpte upp det kanske lite för överdånande stimmet från övriga lokalbesökare, men det är ju å andra sidan stojigt och stimmigt det ska vara på Svejk.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0