Tapas på La Cucaracha

Älskar verkligen tapas och tycker att det är en skön grej att få in flera smårätter samtidigt. Är man på restaurang så står i alla fall jag ofta inför dilemmat att det är svårt att välja rätt  på menyn och just tapas råder oftast bot på den ångesten för mig...det blir lite gott av allt.

Vi hade i lördags kväll bokat bord på La Cucaracha. Själv hade jag varit där och ätit en gång tidigare, men det var för fem och ett halvt år sedan och mitt minne av stället var rätt utsuddat, så det var definitivt dags att testa igen. Jag valde först och främst den självklara favoriten Gambas al ajillo (räkor i olja med vitlök) och sedan Chorizo asado (grillad spansk chorizo), Patatas con aoli (potatisklyftor med aioli), Croquetas de verduras (kroketter med grönsaksfyllning) och Queso Manchego (spansk manchego-ost). Till detta drack vi en självklart en flaska tinto, som sig bör när man äter spanskt.

Maten var definitivt i mitt tycke, men jag tycker att det där sista stinget fattades och det kändes lite oinspirerat. Räkorna var goda som räkor i olja och vitlök oftast är, manchegon och korven var även de goda, men kroketterna var ett litet bottennapp, då de för min smak var lite för geggiga utan den krispiga yta man är van att få när man beställt kroketter. Annars var det en trevlig atmosfär med en relativt nedsläckt lokal med inte för högljudd spansk musik ur högtalarna och levande ljus på borden. Servicen var snabb och smidig, då både vår beställning och maten fixades snabbt.

Tyvärr blir det inte några bilder i detta inlägg då det i all hast glömdes av när maten kom in, hoppas ni klarar er ändå.

// Daniel 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0