Biffsmörgås med pepparrotsfraiche

Sprang av en slump på den här smörgåstävlingen . Tänkte att jag skulle ställa upp med en grym smörgås som knäcker ben ;) Helt perfekt om man skulle ha lite nötkött kvar efter grillningen.



Här har jag använt en ciabatta som jag smörat lite i botten. Ha gärna lite flingsalt på smöret innan du börjar montera valfri sallad och några skivor tomat. Skiva sedan nötköttet (som gärna får vara lite "rare") tunt och lägg ovanpå. Klicka sedan över pepparrotsfraichen och ha på tunt skivad rödlök. Riv över lite pepparrot för garnering och smak.

Pepparrotsfraiche
Färskriv pepparrot efter smak (jag använder 2 msk) och blanda med 4-5 msk Creme Fraiche (gärna den lätta varianten). smaka av med salt och peppar och eventuellt lite olivolja.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0