Smoothie

Ikväll gjorde jag mig en smoothie för att lindra mitt sötsug i TV-soffan. Detta är ett enkelt grundrecept där man kan byta ut och kombinera olika frysta bär och fruktsorter. Bara att testa och utmana smaklökarna för att hitta din favvo.




Till en smoothie på 0,5 liter behövs:

2 dl mild naturell yoghurt (gärna ekologisk)
1 dl lättmjölk (gärna ekologisk)
7- 10 frysta jordgubbar beroende på storlek (eller andra frysta bär eller frukter)
1 msk flytande honung

Häll alla ingridienser i en behållare och mixa med en stavmixer till en slät massa. Häll upp på glas och njut.


Kommentarer
Postat av: Maria L

Åh vad trevligt att du bloggar... Lägger till i mina favoriter ok att länka från min blogg? Kram Maria i Avesta

2008-07-18 @ 12:20:04
URL: http://sleepboll.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0