Brunch på Djurgårdsbrunn

Mor min fyller år här i veckan och i söndags passade jag och sambon på att bjuda med henne på en brunch. Vi valde Djurgårdsbrunn trots det relativt höga priset på 225 kr per person med då omgivningarna är fina och restaurangen har trevliga anor tänkte vi att det kunde vara värt det, mamma hade dessutom en önskan att få komma ut på Djurgården. Man kanske inte ska klaga, men det visade sig att vi valt en av årets varmaste dagar...så det var lite jobbigt att äta all mat mitt i hettan.

Tyvärr missade jag att ta några bilder men jag får återberätta mina intryck med ord istället. Till att börja med kan man säga att det fanns gott om mat och personalen fyllde på med jämna mellanrum. Jag inledde med den kalla delen av bordet och trots sitt pris tycker jag att grönsaker och sallader inte hittade riktigt fram till mina smaklökar. Inte så att det var ofräsht, utan det var mer en känsla av att det fattades något. Den kalla färskpotatisen i dressing och de rökta laxfenorna var dock riktiga höjdare på den här delen av bordet.

Mamma och sambon tyckte att både kycklingen och revbenen var i saltaste laget. Jag håller med om revbenen, men kycklingen var helt ok för mig. Min favvo på brunchbordet blev klassikern bacon, äggröra och korv. Djurgårdsbrunn lyckades verkligen att få till en riktigt krämigt härlig äggröra och ett fint och krispigt bacon. Då det var chorizokorv blev det en speciell avbrytning mot det mer traditionella, vilket var gott till den rostade potatisen och tzatsikisåsen. Dessertbordet var det nästan så man inte orkade med...pust! Men pannacotta, rårörda bär och en brownie gick i alla fall ner.

Djurgårdsbrunn är i sig ett trevligt ställe och personalen alert och serviceminded, men för 225 kr hade jag väntat mig mer än vad jag fick denna gång.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0